Internacionalni festival “Dani Jurislava Korenića” od 16. novembra u Kamernom teatru 55

Od 16. do 21. novembra Kamerni teatar 55 bit će domaćin devetog izdanja Internacionalnog festivala „Dani Jurislava Korenića“, koji slavi najbolje teatarske produkcije iz regije. U okviru takmičarskog programa publici će se predstaviti izuzetna ostvarenja renomiranih pozorišta iz regiona.

Na ovogodišnji javni poziv za učešće na IX festivalu Dani Jurislava Korenića, koji organizuje Kamerni teatar 55 Sarajevo, pristiglo je ukupno 85 prijava iz Bosne i Hercegovine i regiona. U zvaničnu selekciju uvršteno je pet predstava – dvije iz Bosne i Hercegovine, dvije iz Srbije i jednu iz Hrvatske. Ovogodišnja selekcija donosi raznolike estetske pristupe i tematske fokuse, ali ih povezuje zajednička posvećenost umjetnosti glumačke igre, što je i osnovna ideja festivala posvećenog Jurislavu Koreniću.

Zrela glumačka izvedba

Selektovane predstave istražuju porodične i emocionalne odnose, gubitak, identitet i žensku perspektivu, oslanjajući se na preciznu, emotivno snažnu i zrelu glumačku izvedbu.

Iz Bosne i Hercegovine dolaze dvije predstave:

• „Kiselina“ Bosanskog narodnog pozorišta Zenica, autorice Asje Krsmanović i reditelja Nermina Hamzagića, koja propituje funkcionisanje porodice u trenucima gubitka i smrti.

• „Pevanje i ćutanje Sofke Nikolić“ Gradskog pozorišta Bijeljina, prema tekstu Milivoja Mlađenovića u režiji Sonje Petrović, koja kroz lik stvarne pjevačice spaja prošlost i sadašnjost u poetsku glumačku cjelinu.

Iz Srbije su uvrštene:

• „Sjaj zvezda na plafonu“ Malog pozorišta „Duško Radović“, u režiji Damjana Kecojevića, adaptacija romana švedske autorice Juhane Tidel o odrastanju uz majčinu bolest.

• „Sve dobre barbike“, produkcija Hartefakta, SARTR-a i Realstagea, u režiji Đorđa Nešovića, koja donosi savremenu priču o svakodnevnim borbama i preispitivanju granica prostora i identiteta.

Intimne monodrame

Iz Hrvatske dolazi „Ljudski glas“ Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula, u režiji Juga Đorđevića, monodrama Jeana Cocteaua u kojoj glumica kroz telefonski razgovor vodi publiku kroz emocionalni raspad jedne ljubavne veze.

Ovogodišnja selekcija pokazuje širinu savremene regionalne scene – od intimnih monodrama do ansambl-predstava – i potvrđuje da je glumačka igra i dalje najjači i najiskreniji jezik teatra.

Selektorica festivala Dani Jurislava Korenića 2025 je Ajla Bešić.

Ajla Bešić (Zenica, 1999.) diplomirala je multimedijalnu režiju na Akademiji scenskih umjetnosti u Sarajevu. Režirala je performanse, scenska čitanja dramskih tekstova te nekoliko predstava, među kojima se izdvajaju Podroom autora Armina Behrema (SARTR i Realstage, 2025.) i Limuni Limuni Limuni Limuni Limuni autora Sama Steinera (BNP Zenica, 2024.). Trenutno je apsolventica master studija fotografije na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu.