SLUŠKINJE

Genet
Gostovanje na sceni Kamernog teatra Otvorena scena Obala

Samostalna diplomska predstava studentice Elme Juković u produkciji ASU Sarajevo

Igraju: Elma Juković, Dina Mušanović, Maja Izetbegović
Mentor: prof. Admir Glamočak

Sinopsis

Claire – mlađa sestra sluškinja
Solange – starija sestra
Gospodja(Madam) – njihova gazdarica

U sobi svoje gazdarice sestre Lemercier se igraju njihove ustaljene igre zamjenjenih uloga. Toliko duboko su zagazile u igru da se doima da je ona neprekidiva i stvarna. Sestre sluškinje, koje su zajedno zaposlene u kući gazdarice pate od dubokih kompleksa manje vrijednosti i ozbiljnog poremećaja ličnosti. Naime, one se gnušaju svoje situacije, osjecaju se dijelom”sramotne ropske rase” , kako kaže Claire u jednom od njenih monologa. Sa toliko uzbuđenja igraju sadomazohističku igru zamjene uloga gdje je Claire dominantna nad Solange tako što u ulozi Gospodje ponižava i vrijedja svoju sestru koja u datoj situaciji igra nju, Claire.

Takvo uživljavanje ih očito ispunjava i uzbuđuje u njihovoj svakodnevnici ogrezloj u mržnji prema gazdarici koja je za njih predstavalja objekt zavisti ali i inspiracije. Njihov plan je da smaknu Gospođu i dobiju naknadu za njihovu patnju. U to podrazumjevaju status više klase, odjeću i manire za život. Njihov plan je pun propusta jer nisu dovoljno vješte i hrabre za takav čin. Propusti i zanesenost igrom ih dovode do ludila. A naposlijetku i do potpunog stapanja stvarnosti i igre koje krši svaka moguća pravila.

Obzirom da se bavimo razlikama u društvenoj hijerarhiji, moći u imovinskom smislu jednih i potpunoj lišenosti imovinskog u svakom smislu statusa kod drugih, mi na sceni gradimo jedan svijet prividnog blagostanja koji predstavlja najviši nivo u društvenoj hijerarhiji, a kao kontrapunkt tome bi bili likovi sluškinja koje žele pripadati takvom svijetu.

Kako su likovi u predstavi sve žene predmet moći u našem slučaju predstavlja status, bogatstvo, garderoba, nakit i sl.

Avangardnost teksta kako takvog, smješten u današnje vrijeme sa sačuvanim lirskim izražajem teksta unosi posebnu vrstu magije u ovaj komad.

Predstava se na jednom dubljem nivou tiče savremenog čovjeka u zemlji i uslovima u kojima živimo; klasnoj podjeljenosti,statusa moći i sudbinskoj određenosti kroz vizuru dvije žene koje nemaju ništa, a njihovo statusno određenje i posao ih stavljaju u nezavidnu situaciju potlačenih, poniženih i degradiranih.